Pozycjonowanie to monotonny i długookresowy szereg czynności, które należy wykonać, aby Nasza strona mogła znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Na te czynności składają się między innymi :
- dodawanie wpisów do katalogów stron. Wpisy te należy wykonywać z umiarem. Różne źródła podają zupełnie inne dane, co do ilości wpisów. Ja ustaliłem sobie górną granicę 30 katalogów na dzień.
- pisanie artykułów i zamieszczanie je w katalogach Presell Page. To rozwiązanie ma sens, jeśli każdy artykuł jest unikatowy i niepowtarzalny. Ładujemy tu wszystkie artykuły, które mają słabą lub przeciętną wartość merytoryczną. Pisanie artykułów na wysokim poziomie do katalogu Presell Page nie ma sensu, ponieważ nie mamy gwarancji, że katalog Presell Page będzie wieczny.
- dobre artykuły zamieszczamy w serwisach publicystycznych (np. EIOBA, artelis.pl), lub publikujemy go na Naszej stronie.
- reklama i promocja strony. Nawet jeśli linki reklamowe, bądź banery nie przekazują swej mocy (tzw. PR, atrybut nofollow) to pomagają budować świadomość wśród internautów. W rezultacie internauci mogą częściej odwiedzać Nasz serwis i linkować do niego z for, grup dyskusyjnych i portali społecznościowych.
- treść strony należy systematycznie uzupełniać. Jeśli serwis posiada ciekawą treść, to jest duże prawdopodobieństwo, że ludzie chętnie będą Nas cytować. Zgodnie z prawem autorskim, pod każdym cytatem musi znajdować się aktywny link do źródła.
- budowa zaplecza, czyli strony powiązanej tematycznie do tej pozycjonowanej, z aktywnym linkiem bez atrybutu nofollow. Dobre zaplecze powinno mieć unikalną treść, odrębną domenę i adres IP, co sprawia, że jego tworzenie jest kosztowne. Jednak jeśli treść na Naszej stronie jest naprawdę dobra, to budowanie zaplecza możemy pominąć. Zdecydowanie lepszym krokiem będzie zakup dobrych artykułów, niż przeznaczenie tych pieniędzy na inwestowanie w zaplecze.
- jeśli aktywnie uczestniczysz na forach internetowych i serwisach społecznościowych, warto jest rozważyć dodanie linku do Twojej strony w stopce.
- budowa szablonów, pisanie ebooków, skryptów i udostępnianie ich na licencji LinkWare, czyli za darmo pod warunkiem, że na stronie lub publikacji pozostanie zdefiniowany przez Nas link.
Często początkujący zadają pytania typu – ile punktów należy przeznaczyć w SWL, aby wybić się na frazę X do TOP3. Jeżeli posiadamy nową stronę, to proponuję zapomnieć, że systemy SWL istnieją. Nieumiejętne dopalanie punktami SWL zazwyczaj przynosi odwrotne efekty. Dlatego lepiej jest skupić się na tym co wymieniłem myślnikami „-”.
Pozycjonowanie przynosi dobre i długotrwałe efekty, jeśli opisane czynności wykonujemy sumiennie i systematycznie. Stosując się do wskazówek jakie opisałem, nasza strona powinna być odporna na czkawki algorytmów wyszukiwarek.
Aby pozycjonować, nie musimy być ekspertami w dziedzinie SEO. Wystarczy, że cały czas będziemy uzupełniać Naszą wiedzę na temat pozycjonowania. Jako źródło informacji co do metod, których nie zdefiniowałem w tym poście, proponuję odwiedzić forum PiO, na którym znajdziemy więcej informacji. Nim jednak zapytamy o cokolwiek na forum, proponuję zapoznać się z informacjami dla początkujących.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Rzeczywiście, umiejętne pozycjonowanie stron jest kwestią bardzo istotną, jeśli ma ono przynieść długotrwałe efekty. Co więcej, trzeba tu pamiętać o wszystkich aspektach pozycjonowania i podejmować w ich obrębie działania regularnie, gdyż tylko wtedy będą one efektywne.
OdpowiedzUsuń