piątek, 6 lutego 2009

Ciekawe przepisy kulinarne

Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się ugotować coś smacznego ? A może już nie pamiętasz takiej chwili, gdy wszyscy zajadali się Twoimi kulinarnymi przysmakami ?

Dziś ukuchciłem coś zupełnie zwykłego. Był rosół, który tylko odgrzałem, ugotowałem do niego makaron i na drugie podałem kaszę gryczana z gulaszem. Mimo, że wszyscy byli syci, to nie usłyszałem słowa pochwały. A tak się śpieszyłem, aby obiad był na czas, pomimo że dziś miałem sporo spraw do załatwienia i sam dziwię się, że udało mi się z tym wszystkim wyrobić. Gdyby nie ten pośpiech to zapewne ugotowałbym coś zupełnie innego, być może smaczniejszego.

Nie jestem wielkim mistrzem kuchni, po prostu od czasu do czasu lubię coś ugotować, bądź są też takie dni, że nie chcę, ale muszę coś ugotować. Wtedy sięgam po książkę kulinarną i szukam w niej oryginalnych przepisów. Jednak nie każdy oryginalny przepis da się przygotować, bo skąd niby mam wziąć przyprawy, które u Nas są trudnodostępne. Z drugiej strony nie wszystkie oryginalne przepisy powalają swym smakiem. Już niejednokrotnie zdarzyło mi się, że ugotowałem zupełnie coś innego, włożyłem w to sporo pracy, a mimo wszystko danie było raczej przeciętne. Niektóre oryginalne przepisy nawet nie dorównują smakiem do naszego tradycyjnego schabowego z ziemniakami.

Dzisiejszy pośpiech i tryb życia, nie zawsze pozwala nam na wymyślanie wykwintnych dań. Coraz częściej odgrzewamy w mikrofali jedzenie z supermarketu, a później narzekamy na zgagę lub inne problemy trawienne.

A gdyby tak mieć przepisy, które można przygotować łatwo i szybko, ze składników będącymi pod ręką ? Czy takie coś w ogóle jest możliwe ? Do dziś myślałem, że nie. Jednak zdaje się, że się myliłem do chwili gdy zakupiłem zupełnie inną książkę kucharską. Co prawda jeszcze nie miałem okazji przetestować nowych pomysłów na dania, ale przepisy które ukazały się moim oczom wyglądają ciekawie, prosto, a w dodatku są szybkie w przygotowaniu. Autor twierdzi, że są one smaczne, a jak jest naprawdę ? Wkrótce zobaczymy. Książka o której mowa, zwie się Gotowanie jest proste i jest w sam raz dla takiego amatora jak ja.



Jeśli książka ta, rzeczywiście pozwoli mi zaoszczędzić czas jaki spędzam przy kuchni, to jest warta swojej ceny. Koszt jej jest niewielki, bo niecałe 15 złotych w wersji elektronicznej (dostępna jest też wersja drukowana), czyli mniej więcej tyle co płaciłem za książeczki z przepisami kulinarnymi, które kupowałem w kioskach z prasą.



Jeśli miałeś (miałaś) okazję ugotować coś z omawianej książki kulinarnej, to pochwal się i napisz w komentarzu, ile czasu zajęło Ci przygotowanie dania i czy wszystkim smakowało ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz