poniedziałek, 12 stycznia 2009

Szybka i efektywna nauka

Jakiś czas temu korzystając z dotacji Unii Europejskiej, zapisałem się na kurs grafika komputerowa – tworzenie stron WWW. Było za darmo, więc dlaczego miałbym nie skorzystać. W sumie cały kurs trwał jeden miesiąc i praktycznie mówiąc sam bym mógł go prowadzić, oprócz jednego przedmiotu. Przedmiot ten zwał się Corel Draw, którego niestety nie znałem. Zadziwiające jest to, że prowadzący sam przyznał się do tego, że jak do tego czasu stworzył w Corelu tylko jeden plan ewakuacyjny budynku i nic więcej. A mimo wszystko potrafił poprowadzić zajęcia w takiej formie, aby nauka Corela była szybka i efektywna. Jak to osiągnął ? Otóż prowadzący zajęcia utrzymywał kontakt z jednym z wykładowców Uniwersytetu Zielonogórskiego, który prowadził zajęcia z grafiki komputerowej. Do zajęć był zawsze przygotowany i na każde spotkanie przygotowywał materiał w formie filmowej. Prowadzący posiadając w swoich zasobach te materiały, wyświetlał je na kursie. Dzięki temu każdy uczestnik kursu mógł w praktyce zobaczyć co i jak wygląda.

Po obejrzeniu materiałów filmowych, każdy kursant przystępował do zajęć praktycznych, wykonując wcześniej zlecone polecenia. W przypadku gdy któraś osoba nie mogła sobie z czymś poradzić, prowadzący podchodził i tłumaczył. Muszę powiedzieć, że taka forma nauki była (przynajmniej dla mnie) bardzo szybka i co najważniejsze efektywna. Dzięki temu dziś nie mam problemu z obsługą programu Corel i sam potrafię tworzyć efektywne loga i inne cuda.

Nim uzyskałem stały dostęp do Internetu, moja nauka programowania C++ polegała na czytaniu czasopism i książek. Samo czytanie zajmowało dość sporo czasu, a do tego jeszcze dochodziła praktyka. Czy taka nauka była efektywna ? Tak była, ale na pewno nie była szybka. Dlatego chcąc rozwijać swoją wiedzę o języku skryptowym php, zainteresowałem się pewnymi materiałami filmowymi. Na aukcji allegro znalazłem dwie części kursu php, gdzie do każdej z nich została przygotowana wersja demonstracyjna. Każdy filmik demonstracyjny został wykonany w wysokiej jakości i całość była ładnie podkreślona dźwiękiem (mową) i praktycznymi przykładami. Pamiętając jak nauczyłem się Corela, bez zastanowienia kupiłem w jedno paku te kursy, a ponieważ zamawiając więcej kursów, nie płacę dwukrotnie kosztów wysyłki, postanowiłem do tego zakupić jeszcze kurs Joomola, z którą jeszcze nie miałem okazji pracować. W sumie za całość zapłaciłem 85,50 PLN i nie żałuję tej decyzji, ponieważ jestem tego zdania, że wiedza jest po to, aby na niej zarabiać. Jeśli zakupione kursy spełnią moje oczekiwania, to mam w planach wykupić jeszcze wszystkie części kursu Photoshopa.

Zainteresowanych tymi kursami odsyłam do sklepu sprzedającego – LINK. Może akurat ktoś znajdzie dla siebie coś interesującego. Po dostarczeniu i obejrzeniu materiałów dam znać jak przebiegała moja nauka, wraz z informacjami co do jej szybkości i efektywności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz