sobota, 10 stycznia 2009

Wreszcie weekend

No i mamy weekend. Czas trochę odpocząć i zrobić porządki w domu, pokoju, mieszkaniu. Wielu z Nas oczekuje weekendu z utęsknieniem już od poniedziałku i każdy z Nas co tydzień mówi sobie – ale ten wolny czas szybko zleciał. Niestety tak to już jest, że jeśli na coś oczekujemy, to czas nam się dłuży.

I ja dziś po zrobieniu porządku w swoim pokoju, będę odpoczywał. W weekend zbieram siły na następny tydzień, snuję plany co trzeba będzie zrobić, spisuję je na kartce, albo kilkakrotnie sobie powtarzam, że w ten i tamten dzień muszę zrobić to i to. Może niektórzy powiedzą mi, że cały czas myślę o pracy, to niestety jest to konieczna konieczność, aby utrzymać się w interesie. W końcu muszę coś sprzedać przez Internet, aby mieć za co żyć.

Współczuję tym, którzy w weekendy muszą pracować, choć i ja sam niekiedy pracuję, ale tylko po to, aby móc w inny dzień zrobić sobie wolne. Kiedyś pracowałem 7 dni w tygodniu, po 8 - 10 godzin dziennie. I co ? Efekty były zadowalające, ale wysokim kosztem. Po dwóch takich tygodniach czułem się wypompowany, nie miałem ani sił, ani chęci do dalszej pracy. Musiałem zrobić sobie pięciodniowy urlop. Dlatego ważne jest, aby mimo wielu pomysłów jakie trzeba zrealizować, nie zapominać o czasie wolnym, który można spędzić z bliskimi. Zatem jeśli nie musisz, to nie pracuj w weekendy, a jeśli już musisz, to postaraj się ten dzień wolny znaleźć w tygodniu. Człowiek to nie maszyna, a i maszyna czasem też musi kiedyś odpocząć. O pracy w weekend możesz myśleć, by tworzyć plany, jednak ich realizację zostaw sobie na dni pracujące, bo jak to kiedyś ktoś powiedział – myślenie nie boli.

Zatem kończę na dziś pisanie tym krótkim postem, bo już najwyższy czas na odpoczynek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz