poniedziałek, 22 grudnia 2008

Kreatywność - 1/5 drogi do sukcesu

Niedawno na wykopie znalazłem ciekawy link do filmu będącego częścią konferencji TEDTalks. Tematem projektu jest „Jak szkoły zabijają kreatywność ?” (link do filmów : mindblowing.pl/?p=113). Dało mi to trochę do myślenia, a zarazem przypomniałem sobie dlaczego akurat ja wybrałem pracę zdalną (przez Internet), na własny rachunek.

Kiedy zaczynałem zarabiać przez Internet, wiele osób patrzyło na mnie jak na dziwaka. Dlaczego ? Ponieważ szkoły i społeczeństwo wpoiły im, że aby osiągać dochód, trzeba codziennie chodzić do swojego miejsca zatrudnienia i przepracować tam 8 godzin dziennie. Wniosek z takiego rozumowania jest jeden – brak jakiegokolwiek przejawu kreatywności. Natomiast praca przez Internet rządzi się zwykle innymi prawami. Tutaj dochód nie zależy od tego ile przepracujemy, ale od tego co w przepracowanym czasie zrobimy. Dodatkowo, by z naszej pracy osiągać dochody, musimy nabyć umiejętności promowania swojego dzieła. Na każdym tym etapie kreatywność jest nieodłącznym elementem, bez niej ani rusz.

Dlaczego kreatywność to tylko 1/5 sukcesu ? Sama umiejętność twórczego myślenia to nie wszystko. Co z tego, że mamy ciekawy pomysł, jeśli nigdy go nie zrealizujemy. Aby Nasz pomysł odniósł sukces potrzebna jest jeszcze wewnętrzna motywacja, wiedza jaką nabywamy w trakcie procesu tworzenia, wkład pracy związanej z wykonaniem projektu i promocja Naszego nowego tworu. Na każdym tym etapie uczymy się czegoś nowego, zdobywamy kolejne doświadczenia, uczymy się rozwiązywać problemy. Taka hierarchia prac z kolei wybudza w Nas kolejne pomysły, czyli kształtuje Naszą kreatywność.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA :
-> Sekrety kreatywnego myślenia
-> Działaj skutecznie
-> Marketing alternatywny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz