sobota, 20 grudnia 2008

Święta Bożego Narodzenia

Święta Bożego Narodzenia są coraz bliżej. Zawsze je lubiłem od dzieciństwa, bo miały w sobie coś takiego niepowtarzalnego, czego nie da się wyrazić słowami.

Tuż kilka dni przed świętami, spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moja Vectra A rocznik 95, odmówiła posłuszeństwa i stwierdziła, że nie odpali bo coś jej dolega, ja sam jeszcze nie wiem co. Ale nie będę płakał z tego powodu, bo w końcu to tylko samochód - przedmiot, który mimo wszystko dla każdego faceta duszę. Popsuł się, więc i znajdziemy usterkę. Dobrze, że wcześniej kupiłem dla każdego jakiś funkcjonalny prezent i zrobiłem zakupy, gdyż dla mnie, mieszkańca wsi oddalonej 16 kilometrów od miasta, świąteczna gorączka kupowania bez samochodu jest wielkim utrapieniem. Kto z Nas by chciał dźwigać kilka kilometrów, kilkadziesiąt kilo zakupów do przystanku autobusowego ? Pewnie nikt, tym bardziej że wietrzna i deszczowa pogoda jaką mamy w tym roku nie zachęca do spacerów.

Mimo, że świąteczne przygotowania nie należą do najprzyjemniejszych to już nie mogę się doczekać mojej ulubionej świątecznej potrawy - barszczu z uszkami, do świecącej choinki i do prezentów, na które każdy z Nas czeka - jak to mówi moje kochanie, każdy facet to duże dziecko ;)

Jednak Święta Bożego Narodzenia to nie tylko tradycja, ale także pamięć o innych, dlatego chciałbym zwrócić na coś uwagę. W ten magiczny czas chętniej obdarowujemy biednych, których spotkał taki a nie inny los. Dziecko z ubogiej rodziny na pewno ucieszy się z sprezentowanej przez Nas paczki. Ale czy myślimy o takim dziecku po świętach. Niestety ale prawda jest smutna, nie myślimy. Nie chodzi o to aby przekazywać niewiadomo ile darów, ale ten 1 złoty wydany raz na miesiąc, na cele charytatywne może oznaczać bardzo dużo. Wielu Polaków zapomniało też o swoim 1% podatku, pomimo że na chwilę obecną ten szlachetny procent jest bardzo łatwo zaznaczyć w PIT. Pamiętajmy o nim przy corocznych zeznaniach podatkowych.

Na zakończenie tego artykułu chciałbym wszystkim życzyć zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonym w najbliższym gronie rodzinnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz